Navijači protiv nogometnog kapitalizma

Autor: TeVe | 09. 09. 2016 - 00:16 | 0 komentara

Navijači protiv nogometnog kapitalizma

Navijači Borussije Dortmund poznati su kao jedni od najfanatičnijih u Evropi. Kao što je to normalno u Njemačkoj, oni imaju ključnu ulogu u kreiranju klupske politike, zbog čega su cijene ulaznica niske, a klub nije na prodaju. Pravila Bundeslige ne dopuštaju investitorima većinsko vlasništvo nad klubovima, osim u slučaju povijesnih iznimki – korporativnih klubova poput Bayer Leverkusena ili Wolfsburga.

Da bi se steklo pravo na iznimku, investitor mora biti prisutan u klubu barem 20 godina. Pravu mobilizaciju navijača u Njemačkoj stoga je izazvao uspon RB Leipziga, kluba sponzoriranog isključivo novcem Red Bulla. Navijači Borussije su iz protesta odlučili bojkotirati gostovanje u Leipzigu ove subote i utakmicu će pratiti u Dortmundu putem radija. Osim toga su zabranili domaćinu korištenje loga Borussije u svrhu izrade prigodnih navijačkih šalova s dvije različite polovice - jednoj u bojama domaćina, a drugoj gosta.

Upotreba radija umjesto gledanja prijenosa je simboličan potez kojim žele naglasiti svoje protivljenje modernim nogometnim trendovima koji su, barem dosad, ipak u širokom luku zaobilazili Njemačku. U priopćenju kojim se poziva na bojkot se uspon RB Leipziga naziva "svime protiv čega se borimo". Poziva se na borbu za tradicionalne nogometne vrijednosti po kojima su emocije navijača najvažnije. Tvrde da vlasnik Red Bulla Dietrich Mateschitz nema nikakve slične namjere, nego mu je jedini motiv marketing sa svrhom izvlačenja profita iz nogometa.

RB Leipzig je morao zaobići mnoga pravila da bi uopće nastupio u Bundesligi. Pravila lige ne dopuštaju klubovima da se zovu po sponzorima, zbog čega je sklepano ime Rasenballsport Leipzig, što bi u prijevodu značilo „loptački sport na livadi Leipzig.“ Ključno je vlasnicima bilo zakamuflirati RB u ime kluba, što je jasna referenca na Red Bull.

Savez ih je pritisnuo i da omoguće članovima sudjelovanje u radu kluba, ali u Leipzigu su imali spremno rješenje. Dok je godišnja članarina za Borussiju 62 eura, za Leipzig ona iznosi čak 1000 eura. Rezultat toga je da Borussija ima 139 000 članova s pravom glasa, dok ih Leipzig ima svega 17, uglavnom zaposlenika i suradnika Red Bulla.

Uspon Leipziga već godinama nailazi na otpor u Njemačkoj. Na utakmici druge Bundeslige navijači Union Berlina su ih počastili 15-minutnom šutnjom, dok su puno radikalniji bili navijači Dynamo Dresdena. Oni su na utakmici kupa ubacili u teren odrubljenu bikovu glavu, poslavši jasnu poruku Red Bullu. Navijači Hoffenheima, koji su prije pojave RB Leipziga imali imidž umjetnog kluba s plastičnim navijačima, su poslali sarkastičnu poruku: "Hoćemo nazad status najomraženijeg njemačkog kluba."

Slična je situacija bila i u Austriji kada je Mateschitz kupio tadašnju Austriju Salzburg. Austrijski biznismen je promijenio grb, dresove i ime kluba, koji je postao Red Bull Salzburg. Navijači su iz protesta osnovali svoj klub s tradicionalnim imenom i dresovima, a novi klub je uskoro postao najomraženiji u Austriji.

Salzburg se, unatoč svježem kapitalu, u devet sezona nije uspio kvalificirati u Ligu Prvaka. Mateschitz je premjestio kapital u bogatije, njemačko tržište, dok je Salzburg postao razvojni klub. Takav odnos prema klubu je upravo ono na što upozoravaju navijači Borussije i drugih njemačkih klubova.

U Leipzigu imaju spreman odgovor na ove optužbe. Optužuju protivnike za licemjerje i ističu da njihov klub igra atraktivan nogomet i ulaže u mlade igrače. Tvrde da je uspon kluba velika stvar za lokalno stanovništvo jer se u bivšoj Istočnoj Njemačkoj šest godina nije igrao prvoligaški nogomet, još od ispadanja Energie Cottbusa 2009. godine. Bogatiji zapad nije imao milosti prema siromašnijem istoku, zbog čega oni ne vide ništa sporno u poslovanju svoga kluba.

Godinama se činilo da je Bundesliga raj za navijače. Demokratsko uređenje klubova, jeftine cijene ulaznica i opiranje arapskim, američkim i drugim milijunima su bili primjer navijačima diljem svijeta koji se bore za veća prava u svojim klubovima. U pojavi RB Leipziga oni vide napad na svoje vrijednosti, zbog čega će ih sasvim sigurno na svakom gostovanju dočekati vatrena atmosfera.

(TeVe/Dnevnik.hr)

KOMENTARI
OSTALE VIJESTI
M:tel postao 100-postotni vlasnik Logosofta

M:tel postao 100-postotni vlasnik Logosofta

Kompanija m:tel Banja Luka postala je 100-postotni vlasnik firme Logosoft nakon što je otkupila i preostali udio od 35 posto

Vipnet završio proces preuzimanja Metroneta

Vipnet završio proces preuzimanja Metroneta

Vipnet i Metronet će korisnicima ponuditi fiksne, mobilne i ICT usluge najviše razine kvalitete na tržištu

Logosoft nagradna igra: Osvoji AllView AX4 tablet

Logosoft nagradna igra: Osvoji AllView AX4...

Logosoft nagradna igra: Osvoji AllView AX4 tablet

Četiri nova HD kanala u Telemachu

Četiri nova HD kanala u Telemachu

Telemach nastavlja s obogaćivanjem svoje programske sheme

Prve službene fotke iz novog

Prve službene fotke iz novog "Kingsmana"

Osim Eggsyja iz prvog filma možemo vidjeti kako izgledaju Channing Tatum, Halle Berry i Jeff Bridges

LinkedIn dobio preko 500 miliona korisnika

LinkedIn dobio preko 500 miliona korisnika

Iz kompanije LinkedIna na službenom blogu pohvalili su se s kontinuiranim rastom broja korisnika 

Objavljen trailer filma

Objavljen trailer filma "Star Wars: The Last Jedi"

Novi dio Star Wars sage - The Last Jedi (Posljednji džedaj) dobio je svoj prvi  trailer koji je objavljen na 40. godišnjici Star Warsa